Trustly

Mi az a Trustly?

A Trustly egy pénzügyekkel foglalkozó szolgáltatás, melyet 2008-ban, Stockholm, Svédországban hozott létre Carl Wilson, Joel Jakobsson és Lukas Gratte. A Trustly fizetési módokat fejleszt ki, melyek segítségével bankkártya vagy applikáció letöltése nélkül lehet biztonságosan és gyorsan tranzakciót végrehajtani online bankszámláról egyenesen az adott kereskedő bankszámlájára. A Trustly egy hasznos pénzügyi eszköz, amely lényegében egy közvetlen csatorna a vásárló és egy termék vagy egy szolgáltatás kereskedője között, melyen keresztül könnyű és biztonságos a tranzakció. Jelenlegi vezérigazgató, Oscar Berglund szerint szükség van innovatív fizetési módokra, amelyek képesek felvenni a versenyt a gyorsan fejlődő világgal, ezért a vállalat ennek a szintentartásán dolgozik minden erejével.

Hogyan működik a Trustly?

A Trustly gyors és biztonságos tranzakciót biztosít vásárlók és kereskedők számára többféle iparág keretében (online kereskedelem, pénzügyi szolgáltatások, szerencsejátékok és utazás). A vállalat szolgáltatásait regisztráció nélkül, online lehet igénybe venni. Adatvédelmi szempontból garantált a biztonság: nem raktározza el a felhasználok személyes adatait, számla és pénzügyi információit és egyebeket, valamint elismert, biztonságos hitelesítési módszereket alkalmaz. Használata egyszerű: ki kell választani egy adott bankot, kiválasztani a kívánt bankszámlát, bejelentkezni, majd hitelesíteni a megadott adatokat. Ezek után az összeg a kereskedő bankszámlájára kerül egy adott feldolgozási idő elteltével. Próbléma felmerülése esetén lépjen kapcsolatba a vállalattal valamint az adott termék vagy szolgáltatás kereskedőjével.

Miért hasznos a Trustly kaszinós előlegeknél?

A Trustly hasznosnak bizonyul kaszinós előlegeknél gyorsaság, biztonság és pontosság szempontjából instant előleg és levonás segítségével gördülékenyen és túl sok időzés nélkül lehet tranzakciókat végrehajtani, emellett garantált a biztonság, hiszen az összeg közvetlenül a vásárló bankszámlájáról a kereskedő bankszámlájára kerül. Probléma esetén pedig egyszerűen lehet visszatérítést igényelni az adott kereskedőtől vagy segítséget kérni egy vállalati alkalmazottól. Az úgynevezett ‘Pay N Play’ bevezetésével a cég teljesen megváltoztatta a szerencsejáték ipart, melynek foglalkoztatottjai ezzel a hasznos innovációval azonnal és egyszerűen hajthatják végre fogadási összegek és hasonló előlegek átutalását valamint rögtön hozzáférhetnek a játékok által szerzett nyereményekhez.

Mire van szükség a Trustly használatbavételéhez?

A Trustly szolgáltatásainak használatbavételéhez szükség van egy privát bankszámlára, melyről lehet online banki átutalásokat végrehajtani. A hitelkártya nem elfogadott, valamint az adott tartózkodási helyen elfogadott pénznemben kell a banki egyenlegnek lennie. A szolgáltatásokat csak 18. életévüket betöltöttek használhatják. A szolgáltatások használata egyszerű, bár az adott iparágtól (online kereskedelem, pénzügyi szolgáltatások, szerencsejátékok vagy utazás) függően eltérhet: ki kell választani egy adott bankot, kiválasztani a kívánt bankszámlát, bejelentkezni, majd hitelesíteni a megadott adatokat. Ezek után az összeg a kereskedő bankszámlájára kerül egy adott feldolgozási idő elteltével. Próbléma felmerülése esetén lépjen kapcsolatba a vállalattal valamint az adott termék vagy szolgáltatás kereskedőjével. A Trusty szolgáltatásai Európában, Észak-Amerikában és Ausztráliában érhetőek el egyelőre.

Biztonságos átutalás a Trustly-val

A Trustly-val garantált a biztonság: az átutalás összege közvetlenül a vásárló bankszámlájáról a kereskedő bankszámlájára kerül. Adatvédelmi szempontból biztonságos*, mert nem raktározza el a felhasználok személyes információit. Adatok hitelesítéséhez elismert, felsőbbrendű biztonsági módszereket alkalmaz.

  • Az adatvédelmi irányelvekben, melyek elolvasása és elfogadása nélkül nem lehet a Trustly szolgáltatásait igénybe venni, világosan feltűntetik, hogy bizonyos adatokhoz hozzáférhetnek, valamint bizonyos adatokat biztonsági okokból megoszthatnak. Mindezt a vásárlók, kereskedők és egyéb felhasználók érdekében teszik, hogy az esetlegesen fellépő problémákat jobban átlássák, és a megfelelő adatvédelmi biztonság biztosítása mellett elhárítsák. Emiatt 2013-ban a cég botrányba keveredett, de azóta kitalppalt ebből a félreértésből.

A Trustly előnyei és hátrányai

Előnyök:

-többféle pénznem (€, $, £) elérhető
-gyorsan, egyszerűen lehet használni
-többféle iparágra fejlesztett fizetési módok (online kereskedelem, pénzügyi szolgáltatások, szerencsejátékok és utazás)
-probléma felmerülése esetén segítséget lehet kérni a vállalatól, és kapcsolatba lehet lépni egy segítőkész alkalmazottal
-gyakori kérdésekre válaszadás található a Trustly weboldalán
-felülvizsgálja a Svéd Pénzügyi Felügyelő Hatóság (Swedish Financial Supervisory Authority)

Hátrányok:

-probléma felmerülése esetén a kereskedővel és a vállalattal is fel kell venni a kapcsolatot
-2013-ban a cég botrányba került: felhasználták egy ügyfél adatait és bejelentkeztek a fiókjába, mellyel megcáfolták adatvédelmi irányelveiket, bár azzal védekeztek, hogy világosan feltűntetik, hogy mely adatokhoz igényelhetnek hozzáférést.

Trustly

A Trustly története a kezdetektől

A vállalat, eredeti nevén Glue Finance, 2008-ban jött létre Svédország fővárosában, Stockholmban Carl Wilson, Joel Jakobsson és Lukas Gratte által. A cég első befektetéseire 2009-ben kerül sor, ezt követően földrajzi terjeszkedésbe kezdett, majd két év leforgása alatt megduplázta a jövedelmeit. A cég támogatoi közé lépett a Groupon és a PayPal is 2014-ben. 2016-ban bevezették az úgynevezett ‘Pay N Play’-t amely teljesen megváltoztatta a szerencsejáték ipart és a foglalkoztatottjait. 2017-ben a cég 242-dik helyet ért el ‘Európa 1000 Leggyorsabban Fejlődő Vállalatai’ listán. 2018 márciusa előtt a cég értékét €700 millióra becsülték. 2019-ben egyesült a ‘PayWithMyBank’ nevű vállalattal, majd 2020-ban elérte Kanadát és Ausztráliát is.

Lehet előlegre visszatérítést kapni?

A Trustly fizetési módokat biztosít, egy eszköz, melynek segítségével pénzt lehet átutalni egy kereskedő számára. Az átutalt összeg a kereskedő számlájára kerül, ezért a visszatérítési igényt közvetlenül a kereskedőnél kell jelezni megfelelő bizonyíték felmutatásának kíséretében. Ha probléma merül fel a kereskedővel kapcsolatba lépésben, forduljon a vállalathoz segítségért.

Mennyi időbe telik egy levonás feldolgozása általában?

A levonások többségének a feldolgozása azonnal történik, de előfordul a késés, amely eltarthat 2 munkanapig a kereskedőtől és az adott banktól függően. A feldolgozás több időbe telhet nemzetközi ünnepnapok vagy hétvégék esetén. Pontos információért érdemes a kereskedőhöz fordulni és kapcsolatot tartani egy lehetséges fennakadás esetén.

Mi lehet az oka egy levonás késésének?

Egy levonás késésének egyik lehetséges oka az eltérő feldolgozási idő a vásárló és a kereskedő bankszámlájának szolgáltatójánál. A feldolgozás több időbe telhet nemzetközi ünnepnapok vagy hétvégék esetén is. Pontos információért érdemes a vállalathoz és/vagy a kereskedőhöz fordulni és tanácsot kérni probléma és nézeteltérés elkerülésének érdekében.

Miért kaptam egy hibaüzenetet előleg limitről?

Az instant előleg limitjét a kereskedő szabja meg, ami lényegében azt jelenti, hogy a kereskedő dönti el a limit összeget amit a Trustly-n keresztül át lehet utalni. Egy beérkezett limit üzenet azt jelenti, hogy az adott limit meg lett haladva, és az összeg átutalása több időbe fog telni.

Egyenesen a Trustly-nak küldött összegre lehet visszatérítést kapni?

Téves tranzakciók és ehhez hasonló problémák vagy kérdések esetén lépjen kapcsolatba a vállalatal egy űrlap kitöltésével és egy hitelesítési dokumentum mellékelésével. A hitelesítési dokumentumban szerepelnie kell a fióktulajdonos nevének, a tranzakció összegének, az átutalás dátumnak, a feladó és a címzett számlaszámának, valamint referenciának.